lördag 27 november 2010

Day #5

My definition of love.
Definera kärlek...?

Jag känner kärlek när jag hör bra musik, när jag befinner mig i vacker natur, när jag hör Spanarna i p1, när jag... .
Definera kärlek?
Jag kan inte det. Kärlek handlar inte bara om hur jag känner för min sambo. Vissa dagar är jag kär i hela mitt liv, när jag känner mig fri och trygg. Vissa dagar känner jag kärlek för en kollega eller två på jobbet som fått till ett riktigt bra skämt. Andra dagar är jag kär i alla bilister på motorvägen som gör sitt bästa för att ge väg för en ambulans.
Jag tror att kärlek och lycka ligger väldigt nära för mig. Och vad som gör mig lycklig, är många olika saker.
Igår kväll vid 22-snåret hade jag ett lyckorus. Jag promenerade hem i ett vintrigt stadslandskap efter en härlig kväll med improteaterunderhållning där jag fick känna mig stolt över min sambo och andra jag känner. I en handen hade jag min innebandyklubba som jag tagit hem från jobbet, i andra handen hade jag en påse med akvarellfärger, block, pennor och annat pyssel. Då hade jag allt. Då kände jag kärlek till livet.

Inga kommentarer: