fredag 12 juni 2009

Lärorik cykel/flyg-tur.

Under cykelturen hem från jobbet idag insåg jag att jag vanligtvis använder handbromsen som går till framhjulet. Det anade jag visserligen redan, men idag fick jag det bekräftat, och jag tänker att jag kanske ska lära mig av med detta, och använda den som går till bakhjulet istället.
En annan sak jag fick bekräftat var misstanken om att man slår en volt över styret om man bromsar väldigt hårt med framhjulet.

"Vad har nu hänt?" Tänker ni förfärat. Jo lyssna så ska jag berätta.

Det hände något så osannolikt som att jag blev rammad rakt i sidan - av en fotgängare! Och tilläggas bör att denna fotgängare gav järnet, som om det var ett 100-meterslopp, raaakt in i mig. Han hade verkligen ingen koll på att det var en människa några meter framför honom. OCH tilläggas bör att det var rött för honom, och grönt för mig. (anledningen till att han tog i så, var att det var just rött, och han hade därmed lite bråttom över vägen för att han var rädd om livhanken)
Nåväl, det hela slutade skadefritt. Jag hamnade på marken, men han lyckades halvskutta över mig tror jag och slog bara i min cykel litelite. Och han hade vänligheten att stå kvar ett par meter bort när jag kommit på fötterna och fråga om det gick bra, sen sprang han vidare.

Tur för honom att det inte gick hål i mina nyaste byxor. DÅ hade vi fått revidera skaderapporten och se på andra bullar.
Hm....mmm...bullar... . Är detta en ursäkt för att få baka måntro?

Inga kommentarer: