onsdag 30 juli 2008

Pressen och lampan.

Satt just och tänkte att det var dags för ett mer seriöst och "viktigt" inlägg, när det tjocknade till i halsen och blicken blev suddig.
Uppenbarligen var jag inte redo för den pressen på mig själv, och var nära att brista ut i gråt av bara tanken på att jag borde tänka till lite nu, vara lite smart.

Jag har flera ämnen på lager, som jag känner att jag vill ta upp, ett av dem är pressen som läggs på alla nuförtiden, från tidig ålder. Man ska kunna allt, och det man inte kan ska man jobba på. Man ska vilja allt, aldrig vara nöjd, alltid sträva högre.

Nu känner jag att hjärtat börjar pumpa oroväckande hårt i bröstet igen.

Nej jag är inte i form för det här.


Låt oss ta något halvt seriöst, halv oseriöst...som den här lampan! Den är ett seriöst loppisfynd, och fantastiskt fin, men sättet den fraktades hem (65mil) på är mindre seriöst. Bilen var tämligen fullstad... och det kan hända att undertecknad utbrast "akta lampan!" både en och två gånger.

1 kommentar:

GeishaQ sa...

Eller ca 14 ggr kanske.