torsdag 6 november 2008

Urs

Uschinamej. De senaste dagarna har jag varit upptagen varenda kväll, vilket inte alls passar mig. Somliga får panik när det blir en lucka i kalendern, men jag behöver verkligen min "fria" fritid. Det är skönt att ha fullt upp ett tag, men det får inte vara för länge.
Droppen blev gårkvällens tvättstugemöte. Varför anmälde jag mig frivilligt till bostadsrättsföreningens tvättstugegrupp?
Jag behöver hjälp med att dra mig ur. Hur gör jag det? Vi är bara en handfull i gruppen, och har möten väldigt sällan. Jag kan inte skylla på tidsbrist.
Kan jag säga uppriktig och rakt att jag helt enkelt brister i engagemang och intresse?

2 kommentarer:

GeishaQ sa...

Det brukar ju du säga åt mig att jag ska göra när jag inte vill göra saker, så nu får du allt följa ditt eget goda råd.

Anonym sa...

Att det ens finns en tvättstugegrupp tycker jag är väldigt fascinerande så du måste ju stanna för att rapportera från denna sällsamma sammanslutning.