fredag 3 april 2009

Kändisspaning (eller lyssning)

åh vad spännande, jag såg en kändis igår.
Det är inte så himla spännande egentligen, bor man i huvudstaden så ser man relativt ofta någon som är känd bland svenska folket.
Men denna gången var det lite udda. Jag hamnade brevid en kvinna på tunnelbanan på väg hem efter jobbet, och hennes röst skar rakt igenom hjärnbarken på mig och landade klockrent i den lilla ansamling av celler som memorerat vissa delar av radioprogrammet Nordegren i p1. Det var värst tänkte jag, vad hennes röst är lik en av Nordegrens bisittare.
Nu snokade jag fram radioprogrammets hemsida på nätet, och det visade sig mycket riktigt vara Nina Lekander.
Det kändes konstigt att känna igen en person man aldrig sett, på rösten.
Det är två kvinnor som bisitter Nordegren, de turas om. Jag hoppas att den där Nina är den vettigare av dem. Fast jag har lite svårt för båda faktiskt.

Eller, de är väl ok. Fast jag gillar dem inte så mycket.

1 kommentar:

GeishaQ sa...

Kräsen jäkel du e då Mattis.