lördag 19 september 2009

Stackars.

Nu är jag förkyld, ba sådär. Jag har känt mig hängig i några dagar, men det är svårt att veta om det är hypokondri pga flunsahysterin, eller om det verkligen är något.
Nå, nu känner jag mig krasslig på riktigt, så det är ganska synd om mig.
Jag tittar på Stolthet och Fördom för hundrade gången, och pysslar med priser till kräftfisketävlingen på ovetv.com som snart är över. Det blir ett fint förstapris, och två mindre som lottas ut bland de tio bästa.

Åh...nu uppenbarar sig mr Bingley och mr Darcy på balen. Allt stannar av, musiken, dansen... . De vandrar genom folkmassan och passerar döttrarna Bennet utan att mr Darcy viker en tum från sin bistra min, men så sveper hans blick förbi Elisabeth som hastigast, och han måste omedelbart kasta ytterligare en blick på henne, innan han återfår den fattning han för en tiondels sekund förlorade...och så vandrar han vidare med sin dystra uppsyn...
tamtadamtadam....

Nu tappade jag tråden helt.
På återseende!

Inga kommentarer: