torsdag 17 juni 2010

Sova bör man...

... men inte HUR länge som helst.
Denna dag började inte så bra. Jag slog upp ögonen i en dimma av huvudvärk, med öm hals och täppt näsa. En stund senare insåg jag vad detta berodde på, när jag kastat en blick på klockan. Hon var halv elva, vilket betyder att jag sovit i nästan tolv timmar. Min ömmande kropp var således ett klassiskt fall av sova-för-länge.

Nå, det gick över, och efter frukost tog jag en promenad i solen, in till Återvinnarna vid Skanstull. En "riktig" loppis-affär. Porslin och liknande må vara staplat i röriga högar, och kanske inte helt diskade, men priserna är på loppis-nivå. Jag gick dit för att hitta lite husgeråd till stugan, och kom hem med en två vispskålar, en enkel kakform, två serveringsformar i porslin, och en stor skål i porslin.

Inga kommentarer: