fredag 27 augusti 2010

Oh ljuva lediga tid...

Ska det vara så här. Tar en semesterdag för att jag håller på att dö, och det mest ultimata jag kan komma på att göra med min lediga dag är att stortvätta, och storstäda. Självklart skulle jag mycket hellre göra andra saker, men så länge det finns högar med smutstvätt, och är nästintill svårt att ta sig fram i lägenheten pga oredan, så går det inte att slappna av, och allt annat jag försöker mig på störs av att jag vet hur mycket det finns att städa här hemma. Man borde få en extra ledig dag i månaden av sin arbetsgivare, för att göra såna här saker. Då skulle antalet utbrända minska. Fast man skulle antagligen inte använda dagen till att storstäda, utan bara ligga i soffan och äta chips eller nåt.
Tänk att man kan klaga så här när man inte ens har barn, utan bara sig själv att sköta och en lagom stor lägenhet. Överväger ändå hushållsnära tjänster. Life's too short.

Inga kommentarer: