torsdag 17 februari 2011

Ett sätt...

...att testa nya perspektiv kan ju vara att försöka sig på något som man egentligen är ganska säker på att man inte klarar av. Men ändå vill prova på.
För Kära Elsas del finns ingen återvändo, jag anmälde mig igår till Midnattsloppet i Stockholm den 13:e augusti.
På något sätt ska mina ben transportera mig en mil utan uppehåll, runt södra delen av stan, mitt i natten. Det ordnar sig.
Med mig har jag två kollegor, minst. Egentligen tycker jag att vi borde räkna in löpvilligheten när vi snart ska nyanställa, för att om möjligt få med ytterligare ett par kollegor runt. Det vore en bra introduktion, kan jag tycka. Dessutom kan det hända att det behövs fler än två för att bära mig.
I annat fall får jag nöja mig med de övriga tjugo tusen okända människor som kommer att slå följe med mig den kvällen.
Ska du med?

4 kommentarer:

GeishaQ sa...

Midnattsloppen är en mardröm även om man inte springer det. Halva stan blir oframkomlig av springande människor. Det är voj öde om man råkat hamna fel sid avspärrningarna.

Matilda sa...

Du får helt enkelt ta del av loppet. Anmäl dig NU. Startgrupp 3A.

Kajsa sa...

Shit vad hurtigt!!

Evelina sa...

Shit, vad modig du är. Go Matilda! Man kan inte göra annat än sitt bästa. :-)

Jo, jag lääängtar tills vi sitter och skrattar över en bit mat i det nya köket. Känns ju som långt bort i tiden men jag inser att det faktiskt är ganska snart. Tjohoo!