måndag 18 juli 2011

Och det där loppet då...?

Jo just det, jag planerar ju att springa Midnattsloppet i Stockholm den 13:e augusti.
En hel mil. Kort tycker vissa, omöjligt långt tycker andra. Långt, men inte omöjligt tycker jag.
Jag har aldrig någonsin i mitt liv sprungit en hel mil. Inte ens under min mest aktiva fotbollsperiod sprang jag särskilt långt. Det har aldrig varit mitt gebit, och jag sprang nog aldrig längre än tre kilometer, eller möligtvis tre och en halv.
Nå, nu tränar jag och försöker att komma någon vart. Jag har uppnått den nivå att jag kan springa till jobbet ett par mornar i veckan vilket är väldigt skönt och inga större problem. Det är en sträcka på lite drygt 6km. Idag tog jag en omväg och kom upp i 7,77 vilket får vara personbästa för undertecknad. Det var en smula jobbigt förstås, men lite längre borde väl gå. 24 000 personer planerar att göra mig sällskap i augusti, och kan så många andra så borde även jag kunna.

2 kommentarer:

Ulle Bulle sa...

läs den här: http://www.pocketshop.se/bilder/artiklar/9789113034232.jpg


och lycka till!!!!

Kajsa sa...

Heja, Heja, Heja!!