torsdag 31 oktober 2013

Kyl och frys i Stockholm

Jag har sedan en tid tillbaka funderat på att hyra ut ett rum i min lägenhet. Inte för att jag måste, men för att jag har möjlighet. Igår kväll gjorde jag slag i saken och lade ut en annons på Blocket, mest för att känna av marknaden lite. Om någon skulle nappa på utsatt pris.
Innan jag gick och lade mig för natten hade jag fått mail från sjutton intresserade. Det gör lite ont i maggropen. De flesta skriver lite om sig själva, verkar trevliga och i stort behov av lägenhet mer eller mindre omedelbart. En del är par. En del jobbar/studerar på helt annan sida stan. Bostadsbristen känns väldigt påtaglig. Jag hade antagligen kunnat dubbla hyran och ändå få svar. Men, då hade jag missat hon som pluggar vid konstfack och hon som går skrivarlinje för att bli författare osv. Det här blir bra, men det blir inte lätt att välja bort alla sökande utom en. Hur många inneboende får plats på 64 kvadrat?

Inga kommentarer: