torsdag 29 oktober 2015

Se men inte röra

Sjukskrivning med renoveringsförbud som ni vet.
En smula frustrerande att gå hemma och känna mig ok, men ändå inte "få". Det är visserligen inga större svårigheter att avstå när jag vet om riskerna och vad som står på spel, men... lite frustrerande är det. Så mycket roligt pyssel som ligger och väntar.
Eftersom jag har mycket tid över, och inte fotograferingsförbud, kan jag bjuda på en liten rundvandring. Följande sneglar jag på dagligen.
Avsaknad av lister. Listerna ligger här hemma dock och väntar, och hånar mig.
Tapetkant som ska skäras bort, provocerande. Mindre tilltalande röd 90-tals tapet som ska målas över. Åter igen - färgen står här hemma och väntar och hånar. Liksom ett olagt golv. Lägga golv som är så skoj. Och så finns det ytterligare ett rum, där tapeten är bortriven i väntan på bättre tider.
Då är det toppen att släkten kommer och hjälper till med det viktigaste snart. Och resten sparar jag till nästa år då jag planerar att vara superwoman igen.

Inga kommentarer: