måndag 12 november 2007

Måndagen...

Saker som kan uppröra, en måndag:

- Att vakna.

- (ännu) En man som sitter så bredbent på tåget att personen brevid får sitta längst ut på sin plats.

- Någon som pratar alldeles för länge om ingenting, och inte märker, eller struntar i, att de stör.

- En mor som tagit med ett alltför litet barn till en föreställning där man måste sitta still och vara tyst en timme, och inte sparka personen framför i ryggen.

- Att du upptäcker just precis lite för sent att du sitter på fel tåg på väg hem.


Saker som kan glädja, en måndag:

o Att vakna till karaktären Katlas "Sju sorters apa!"

o Någon som öppnar dörren åt dig när du känner dig osynlig.

o En klok människa som ringer och berättar att "det är på riktigt".

o Kakor till 15.00-fikat.

o Dansföreställningen Potatislandet

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, åkte du vidare mot farsta du?
har jag gjort typ tre ggr den senaste veckan. åkt åt helt motsatt håll dock för jag har gått på bananen som en zombie å struntat i vilken sida av perrongen jag stått på.

tur att potatislandet var bra i varje fall, ja föreställniningen minus skitunge då såklart!

(jävlar, dreglade just på min egen bralla efter en nys)

Anonym sa...

Å just ja, jag tog jobbet. Keep you fingers crossed på torsdag.