torsdag 4 september 2008

Byxlös efterlyses.

I ett okänt antal dagar har sovrumsgolvet prytts av dessa svarta adidas-byxor.
Efter alla dessa dagar blev jag nästintill irriterad, men främst konfunderad. Sambon är ju faktiskt ganska duktig på att med jämna mellanrum rensa bort sina klädhögar, precis som jag. Men dessa byxor låg alltjämt kvar där på golvet.

Så efter en panikstädning inför något slags besök, hamnade byxorna i min garderob, och det var först då jag insåg att även min sambo väntat på att ägaren av byxorna skulle plocka undan dem. Och det skulle alltså vara jag. Vilket det inte är.

Vems byxor har legat på vårt sovrumsgolv i flera veckor?

Vad jag minns har ingen av våra gäster gått härifrån byxlös, men vi har ju haft en del övernattare så omöjligt är det ju inte att ett klädesplagg glömts kvar. Ingen av våra gäster har dock sovit i vårt sovrum.

Jag börjar undra om det var något moment av vår inflyttningsfest som jag missade?

2 kommentarer:

GeishaQ sa...

Jag tror att det är den där brunetten.

Matilda sa...

Om det hade varit en amerikansk serie så hade det tveklöst varit det.
Men även om det hade varit min sambos älskarinnas, så vore det konstigt att hon lämnade lägenheten utan byxor, eller hur.
Fast hon kanske tvingades fly ut från fönstret när jag oväntat kom hem för tidigt nån dag.