tisdag 16 september 2008

Systudier.

En kurs i sömnad har påbörjats, och det var inte alls som jag trodde att det skulle vara. ABF håller en studiecirkel i kläd- och inredningssömnad. Jag såg framför mig en samling spännande människor, hur vi skulle starta kursen med att berätta lite om oss själva, och kanske vad vi hade för mål med kursen.
När jag anlände till kurssalen ( i tid), så såg verksamheten ut att ha startat redan, kursdeltagarna var utspridda i salen, alla fullt upptagna med sina projekt. Jag hälsade på "fröken", drog upp mitt mönster och tyg, och hänvisades till ett tomt bord där jag kunde börja rita av mönsterbitarna. Där stod jag och ritade och klippte och mätte i två timmar, och sen gick vi alla hem.
Fikapausen som jag trodde var obligatorisk på alla studiecirklar lyste med sin frånvaro.
Jag som hade sett fram emot att trycka i mina kurskamrater hembakade småkakor någon afton framöver.

Jag säger inte att detta var dåligt, det var bara inte som jag trodde.
Helt säkert är att det blev mycket mer gjort under dessa två timmar, än det hade blivit om det sett ut som jag föreställt mig.
Det viktigaste finns ju där, en fröken att fråga. Och saxar, kritor och symaskiner.

2 kommentarer:

GeishaQ sa...

Det är tur det vankas fika på syjuntorna då. :)

GRANSTAV sa...

Jag förstår dig.
Jag hade haft samma förväntningar som du. Hoppas att de mjuknar upp, kanske alla innerst inne trodde samma sak men ingen vågar... du får fortsätta rapportera.
Fin sida :)
/s