söndag 25 januari 2009

Helgen som är.

Som vanligt går det inte direkt i ljusets hastighet när jag ska vara kreativ med penseln, men lite har det blivit iallafall.

Jag är fortfarande trött efter gårdagens strapatser, då vi, en liten tapper grupp på fyra, begav oss ut på havets vågadevågadevåg. Och det kan man ju verkligen säga att det var, - vågadevågadevåg... . Det var spännande men något påfrestande under den timme stormen rev som värst på öppet hav, då vi alla var tvugna att sitta stilla med blicken fäst mot horisonten för att få behålla den tidigare nämnda frukostbuffen.

Resan gick till Mariehamn, Åland, och sedan tillbaka till hufvudstaden.

Varför gör man en sådan resa? Jag vet inte. Vid ett tillfälle var min förklaring att allt annat i livet blir ju så mycket roligare när man jämför. Fast riktigt så illa var det inte. Det var riktigt trevligt att äta god mat, spela spel och bara umgås. Varför vi skulle göra det på en båt på öppet hav i januari, det kan jag inte riktigt motivera, men jag är glad att vi åkte.

Inga kommentarer: