tisdag 13 januari 2009

Naturen suger.

Jag har sedan en tid tillbaka hemsökts av en längtan, som till slut kommit att besvära mig. Det har nämligen visat sig att denna längtan är oväntat svår att stilla!
Det jag önskat mig är intet mer komplicerat än att få grilla korv ute i det fria, och kanske dricka lite varm choklad ur medhavd termos, om det inte är för mycket begärt.
Nå, med eller utan chokladen verkar det vara för mycket begärt.

Vart beger man sig om man vill ut i naturen och grilla i Hufvudstaden? Det vore ju oerhört trevligt om det fanns en grillstuga i nån liten skogsdunge, men jag nöjer mig med en så där betong-ring. För elda direkt på marken, det är inte lämpligt.

Jag och sambon gjorde ett försök i helgen, och begav oss till det så omdiskuterade Årstafältet. Och vad tror ni fanns där? Ja, jag trodde också att det skulle finnas någonting där, men det fanns ingenting alls. Vi hade inte ens ambitionen att finna någon plats att grilla, utan i första hand en plats att sitta med lite trevlig utsikt. Men där fanns ingenting.

Så det slutade med att vi satte oss på Årsta torg och drack vår medhavda choklad. Där är det ju fint iallafall.

Inga kommentarer: