lördag 22 augusti 2009

Oopalompalördag

Med oomplalompa-tuggumilåten i bakgrunden skriver jag några rader.
De är ju sjukt roliga de där ompalompasarna. Och Johnny Depp är inte dum heller, i rollen som Willy Wonka.
Men jag blir himla godissugen.
Bå, idag hade vi tänkt bjuda över ett par vänner på middag och brädspel, men de var bortresta, och imorgon var vi bjuda på brunch hos ett annat par vänner, men de drog till bb igår och den brunchen är inställd. Dålig tajming av lillasyster där, men nåja.
Det betyder iallafall att helgen är helt fri för oss, och vi har "firat" detta genom att städa... . Jag försöker måla lite också, det börjar faktiskt likna något nu, men jag ska inte sälja skinnet ännu.

Apropå skinn så funderar jag över om jag ska testa att börja äta lite vilt, för det är ju trots allt djurens liv jag bekymras över, och inte deras död. Men jag får se hur jag gör med det, jag vet inte ens var jag ska börja. Älg? Hur smakar det?

Inga kommentarer: