söndag 3 januari 2010

Hurra för mig.


Hurra för mig som fyller jättemånga år idag.

Dagen började lysande med varm choklad, rostat bröd och kaka på sängen! På detta följde presenter från mor och far, ett par bra böcker om trädgårdsskötsel och lite verktyg till detta. Utmärkt! I en av böckerna står att januari passar för planering, och det var ju tur det. Efter att ha bläddrat endast litelite i böckerna har jag redan stora planer... problemet blir att få plats med allt, men det blir ett spännande 2010!

Efter detta raskade vi iväg till ett köpcentrum, inte vad jag kanske skulle ha valt till min födelsedag i vanliga fall (jag befarade enorma folkmassor), men se det var glest och lugnt och jag fyndade kläder och begagnade spel. Dessutom fick jag en övveraskning! Nämligen en fin present av min sambo, vi gick till en konstnärsbutik där jag fick välja själv! Han hade dessutom ett bra förslag på vad jag kanske behövde, så jag fick en finfin stor förvaringsväska till mina alster. Nu är det bara att sätta igång och skapa antar jag, vilken tur att jag är ledig nästa vecka.

Ikväll blir det indiskt med snygga killen och en vän, men nu måste jag först baka en banankaka eftersom vi ha kilovis med bananer kvar sen nyår.

Puss o kram cykelram.

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Shit vilken bra dag!

Pa sa...

Kul att du låter så nöjd och grattis igen, men det är kanske innan trädgårdsarbetet börjat. Mor spadvänder här hemma så det ligger nog i generna det där med åkern. Kruskavel heter det och används just till att göra tunnbröd men även hårdbröd och funkar säkert på kex åxå.
149 spänn för en ny kruskavel, hoppas att du komm under det.

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen och hoppas att du har haft en bra jul- och nyårshelg.

Matilda sa...

Kruskavel! Bra att veta. Jag kom undan med 20 riksdaler för min, men så var den ganska liten också, och ena handtaget behöver limmas.