måndag 19 april 2010

Ut med det gamla, in med det nya.

I höstas trodde jag att jag köpte en sommarstuga, men nu förstår jag att jag köpt ett väldigt dyrt gymkort.
I helgen har det släpats, lyfts burits och slängts högar med skäp. Och oj så gott man sover sedan.


På söndagen fick vi nobelt besök av två experter som vi vallade runt i trädgården med en önskan om att de skulle förklara vad som växer på vår tomt, vilket de också gjorde. Vi pekade, de förklarade.


Resultatet av inventeringen blev:


Rabarber

Vinbärsbuskar (2st)

Krusbärsbuske

Äppelträd (3st)

Ospec fruktträd, ev vildapel.

Gullvivor

Blåsippor

Vitsippor

Lammöra

Krokus (i stort sett uppätna)

Tulpan ( uppätna)

Akleja(?)

Citronmeliss

Ospec annan kryddväxt

Syren (massor)

Hassel

Ett antal buskar jag inte minns namn på.


Nu börjar kriget mot harar och rådjur. (vi spelar defensivt och köper stängsel tror jag).

Blåsippebilden har jag lånat från nätet eftersom vår kamera inte fungerade i helgen.

2 kommentarer:

Ulle Bulle sa...

låter som en underbar plats i mina öron, även om det är mycket jobb. Hoppas vi kan hälsa på er där i sommar! :D
Så kunde nu ju skaffa okrigsplantor. Så får både ni och djuren vara i frid och fröjd! :D

(eller växthus kanske)

Kajsa sa...

Åh, jag vill också ha så många växter...
Men jag får väl nöja mig med det som ryms på balkongen så länge.