lördag 2 april 2011

Idag blev det andra bullar... hurtbullar.

Vem kunde ana att min mor skulle bli den bäste sporren i mitt lilla Projekt Midnattsloppet? Efter att hon frågat ett antal gånger om jag börjat träna ännu, kände jag mig dum över att ännu en gång svara nej. Idag tog jag mig således äntligen ut på årets första löprunda. Det var väldigt isigt i skogen, glashalt på sina ställen, och plaskvått på andra, men det gick an.
Jag använde mobil-appen Runkeeper som mäter distans med hjälp av gps:en i min mobil, och tid på löprundan. Den mäter även medelhastighet under rundans tur och säger till med jämna mellanrum (exakt vad vet jag inte eftersom jag hade mobilen i fickan och bara hörde att någon pratade därifrån ibland).
Jag fick inte till det med appen riktigt, utan fick justera hur jag sprungit i efterhand, med hjälp av en karta. Jag tror dock att det kan bli ett roligt hjälpmedel när jag fått kläm på hur allt fungerar.
Har man en pulsmätare så kan man koppla in den, och om man vill kan man knappa in vikt och få reda på hur många kalorier man bränt under varje pass osv. Det är inte riktigt det jag är ute efter dock, Jag vill bara kunna springa en mil i augusti, utan att kolavippen...

2 kommentarer:

Ulle Bulle sa...

det finns massa bra sidor med tips om hur man startar löpträning så man inte skadar sig. Men du är ju träningsvan och har koll. Hur som helst kan det vara bra grejer för att göra saker riktigt och få inspiration. :)
Lycka till!

Kajsa sa...

Shit vad duktig du är!!