torsdag 10 november 2011

När det blev polisiärt

Jo när det gäller morgonen, när jag så att säga "stötte på patrull" så gick det till på detta vis.
Det var tidigt och mycket mörkt, och jag gick den vanliga promenadvägen till jobbet, längs med Åstaviken. Denna morgon såg något annorlunda ut, dock, och det var dörren till den här krogen/cafeet. Det såg rätt snopet ut, när det var fritt fram att knalla in. Jag slog en signal till 11414 och de skickade en radiobil på en gång faktiskt. Det var första gången jag ringt till polisen för att anmäla något, och jag blev förvånad över hur trevligt och lätt och snabbt allting gick. Killarna som kom i radiobilen var också trevliga och avslappnade. Jag skulle kanske ha hittat på någon rafflande historia så att jag fick prata lite mer med dem, och sitta i en varm bil en stund.
Nå, jag gick förbi samma väg tillbaka efter jobbet, och av någon oreda fanns inte ett spår. Förhoppningsvis hade någon "bara" avreagerat sig på glaset och inte stulit något där inne.



Inga kommentarer: