tisdag 15 november 2011

Sådan kan kulturen vara.

I afton har jag upplevt olika sorters kultur. Efter en skitjobbig dag på jobbet traskade jag iväg på bio för att se Tintin i 3D. En kultserie som animerats i modern tappning. Den var mycket, mycket snygg. Handlingen var ok, 3D-effekterna var ok, men det jag mest faschinerades över var hur snyggt animerat allt var. Introt var nog tjusigast.
Efter bion strövade vi lite vilsna runt på Drottninggatan på jakt efter något lätt att äta, och hamnade plötsligt på anrika Rydbergs. Roligt tycker jag, eftersom jag just nu läser Hjalmar Söderbergs "Den allvarsamma leken", där personerna i boken spenderar en hel del tid på just denna restaurang. Jag må vara oupplyst inom vissa områden, jag visste inte innan ikväll just var Rydbergs ligger, men nu vet jag och kan lättare föreställa mig hur Arvid Stjärnholm sitter där och spanar ut mot Drottninggatan i början av 1900-talet.

1 kommentar:

GeishaQ sa...

Det hade jag kunnat förtälja för där är vi nämligen JÄMT med jobbet.