söndag 25 december 2011

Att vakna av ett blomskott

Ja det låter kanske lite som hittepå, men nu ska ni få höra; en morgon för någon vecka sedan väcktes jag bryskt ur min sömn av ett blomskott - pang!
Det händer vissa vardagsmornar, att jag är extra trött när väckarklockan ringer och måste snooza ett halft dussin gånger. Då brukar jag efter ett par snoozningar smyga ut och lägga mig i vardagsrumssoffan för att inte terrorisera min sambo för mycket i onödan. Så gjorde jag denna morgon, men knappt hade jag slumrat till på soffan förrän jag väcktes av en oprovocerad attack! Rakt på höger kind blev jag beskjuten av ett kanonkula i miniatyr i form av ett slags blomfrö. Det var rackarn på bilden som står placerad minst ett par meter från där jag låg intet ont anande, som besköt mig.
Nå, det blev inga större skador, men trots att jag vet att den kan skjuta frön blev jag väldigt förvånad över att den kunde skjuta så långt, och träffa så rätt.
För övrigt har jag sparat "kanonkulan" om någon skulle vilja ha ett eget skjutande monster hemma... .


1 kommentar:

Kajsa sa...

Har också en sån där blomma men har klarat mig utan skottskador än så länge. Fast jag brukar ju inte heller snooza i soffan...