torsdag 22 november 2012

I look very nice

Deja vu, fast på riktigt.
Idag när jag promenerade ut från ÖoB på Fleminggatan i Stockholm mötte jag en man som kom gåendes från motsatt håll. Mannen tittade mycket intensivt på mig, och när vi var jämsides stannade han till och sa "Excuse me, you look very nice".
Det tog ett par sekunder för mitt minne att koppla, men jag har mött precis den här mannen vid ett annat tillfälle, då han gjort samma sak. Det måste vara minst ett år sedan. Jag minns inte exakt när, eller var, men jag minns ansiktet och jag tror att meningen var exakt ordagrannt densamme.
Jag fick lust att smyga efter honom för att kolla om detta var det enda han sysselsatte sig med dagarna i ända, men det kunde jag ju inte göra.

Hur hanterade jag då hans påstående?
Jag sa "Thank you", och promenerade raskt vidare. Han är uppenbarligen en psykopat om han gillar mig, och sådana håller jag mig undan.

Inga kommentarer: