tisdag 4 december 2012

Elsa irriteras

Det här finner jag högst irriterande. Män som sitter och bräsar så att de tar över grannsätet. Inte minsta antydan till tanke på att dra ihop benen en decimeter eller så, när tjejen kom och satte sig. Fy tusan. Män som brer ut sig.
Jag förstår att de har något mellan benen, och jag kräver inte att de ska sitta och knipa ihop benen (som vi tjejer fostras att göra). Men hur stor snas kan den här mannen möjligen ha? Nej det handlar om brist på respekt och hänsyn.
Jag förstår att det finns en webbsida helt ägnat åt fenomenet, för visst är det högst irriterande och ohyfsat, och alldeles för vanligt.

Nu kanske någon menar att det var ohyfsat av mig att tjuvfota den här mannens skrev, men som han satt och bräsade tror jag inte han skämdes för något. Tyvärr.


Inga kommentarer: