torsdag 26 mars 2015

Dagens post

Fick post på kontoret idag. Den dimper ned med jämna mellanrum, och jag hoppar alltid direkt till sista sidan, där de tar upp ovanligt intressanta avtryck som någon stött på.
Jag gillar extra mycket inledningen denna gång "Det intressanta med detta avtryck är att mönstertypen inte är svårbestämbar". Typ. Jag skulle säga att 99.9% av alla avtryck inte är svårbestämbara, men här är förstås sammanhanget avgörande. Hehe, underhållande för en annan.
Alla är vi unika som vi vet, och alla har vi unika fingeravtryck som vi vet. Men vissa avtryck är lite mer unika så att säga. Så udda att de förtjänar en sida i den internationella Journal of Forensic Identification.
Själv besitter jag inte något sådant avtryck, tro mig, jag har granskat noga. Helt vanligt unik. Men tänk om just du har ett sådant spektakulärt avtryck att experter skulle fascineras och förbryllas av det! Det är sådant jag fantiserar om när jag umgås med folk. "Vad sitter de på för hemligheter egentligen?". Och det är svårt att ta reda på bara sådär, utan att bli för närgången. Vill du att jag ska kolla dig så säg till, det är som julafton för mig.

Inga kommentarer: