lördag 28 mars 2015

Ett år

Igår var det ett år sedan vi sa att vi skulle vara ihop. Och vilket år det har varit!

Sannerligen något att fira.

Igår eftermiddag ringde vakten till mitt kontor och meddelade att ett blombud sökte mig i entren.
En stor bukett rosor och omtanke väntade. Ljuvligt. Första gången jag nås av ett blombud. Så galet härligt.

Själv komponerade jag denna romantiska kärleksrap till min käre:

Lyssna här

Det finns en person som är mycket speciell
Det finns en person som är viktig, vacker och lite vulgär.
Ja ni förstår, han är mycket originell

Och han är mig mycket mycket kär

Jag vet vad han heter, men jag kallar honom Kärlekstofs
Jag vet vad han heter, Robert, men jag kallar honom kärlekstofs.

Jag är en osthyvel! Sjöng du på vår andra dejt
Du skapar ljuva melodier som ett proffs
Ich bin eine kartoffel sjunger du hett

Men jag vet vad du heter Robert, och jag kallar dig Kärlekstofs.

Om du var en ost, skulle du vara en ekologisk lagrad variant
Inte för att du är gammal alltså, men du är ju så god!
Ja jag märker själv, jag förstår att jag ger komplimanger som en klant
Det får mig att tänka på en gammal klenod....

Du var snabb med att ge min rumpa en komplimang
Massiv kallade du den
Massiv?
Massiv?
Du skapar ljuva melodier som ett proffs.
Min kärlekstofs

Ett år har vi känt varandra, det är en halv evighet i en rymd av tidlöshet.
Vad fanns innan?
Rastlöshet, håglöshet ostlöshet.
Nu är du fast med den här kvinnan
Så vänj dig vid att vara en
massiv
kärlekstofs
i många år till.

Inga kommentarer: