onsdag 25 juni 2008

Jag är synsk.

En kort tjatt-konversation jag hade med min vän A idag.
Det här blir ett rörigt inlägg, men så får det bli.

--------------------
KäraElsa säger:
inatt drömde jag att jag o M gjorde en bejublad succe. en nakenshow där vi endast iklädda lite glitter gungade på en gunga och skakade lite rumpa.

KäraElsa säger:
efteråt kom EM fram till mig och berömde mig jättemycket och frågade om det skulle komma uppföljare

KäraElsa säger:
du känner väl EM...det gör inte jag,

KäraElsa säger:
han erbjöd mig en dumleklubba och jag blev jätteglad och tacksam, när vi sen pratat färdigt och jag skulle ta klubban så visade det sig att jag missförstått, jag skulle inte alls få den, det var en klubba som han själv åt på. lite pinsamt.

A säger:
I am currently idle.

A säger:
EM säger: "det där beskriver typ exakt första gången jag träffade Annelie. Hon är synsk ivarjefall, kan du hälsa henne!"

KäraElsa säger:
aha, ojdå där ser man
.....................................

Ja vad säger man? Vem kunde ana att det fanns något som helst verklighetsnära i den drömmen. Inte jag.

Kanske bäst att jag berättar lite mer om drömmen.
Efter att EM hade berömt mig och gått sin väg så kom min vän J fram. I famnen hade han vad som såg ut som två stora buketter inslagna i papper, ni vet sådär som blommor brukar vara. Och båda var till mig!
J tyckte tydligen också att det var en fantastisk show.
Men när jag öppnade "buketterna" så visade det sig att det var två ihoprullade filtar. Väldigt fina filtar! Jag blev väldigt förvånad, men väldigt glad. De var ovanligt fina, för att vara filtar, nämligen. Och längst inne i vardera rulle låg en blomma. Blommorna var lite halvmosade, men det var väldigt gulligt.
Finns det något verklighetsnära i detta, J? Förutom att du skulle uppskatta en nakenshow med två så sköna damer.

Slutligen, en dröm när man är naken brukar vara obehaglig, men den här kändes ok. Jag hade samma halvfjösiga kropp i drömmen som i verkligheten, men det var ok.

4 kommentarer:

GeishaQ sa...

Jag har redan bokat Vegaskolans matsal för showandet. Bara du lyckas rigga gungan så ska jag vara Marilyn så det ryker om det.

Leffe sa...

lol...drömmar är en av livets godbitar. Det är synd att man inte minns fler konstiga drömmar :)

Matilda sa...

Toppen! Jag fixar glittret också. Det ska vara sånt där löst paljettliknande som vi strör över oss. Eller, vi kanske får rulla oss i det om det ska fastna.
Det kanske kan vara en del av showen nu när jag tänker efter.

Anonym sa...

Är inte Stora scenen bättre än Vegaskolan?
Det är på tiden att Vännäsborna får se vad ni lärt er i Stockholm!
Med lite tur kan ni få 10 min för en show på scenen bakom Coop.