onsdag 18 juni 2008

Sweeeet...

Kära Elsa är något av en söt-tand, om man ska översätta direkt från engelskans sweet-tooth. Eller, Kära Elsa har en godistarm som pockar på mycket uppmärksamhet, kanske Kära Elsas mor skulle beskriva det hela.

Jag skulle kunna byta ut hälften av all kost till godis. Om jag inte redan har gjort det... . Nej då! Såklart inte... .

Men nu har jag kommit på't, hur jag ska göra för att inte behöva fundera på om jag imundigar för mycket sötsaker.
Jag tänker att jag från och med skrivande stund, bara köper godis som matchar. Eller på annat sätt bildar en slags installation.
På så vis kan jag kalla det konst, och att en konstnär håller konst som kost, är ju inte det minsta konstigt.

1 kommentar:

GeishaQ sa...

Det är ju det som är tjusningen med att vara vuxen. Godisfrukost, glasslunch och chipsmiddag är min melodi.