fredag 20 februari 2009

Den där Hanna.

Vem är den där Hanna egentligen?
Hon är ju faktiskt fantastisk rolig i allafall. Det vill säga att hon får mig att skratta, och det innebär att hon är rolig för åtminstone mig iallafall. Men jag hoppas att fler än jag tycker så, förstås.
Hanna Hellquist heter hon och jag är ganska säker på att hon kommer från Värmland. Jag är visserligen svag för värmlänningar, men jag tror inte att det är hela grunden till min beundran.

Som jag tror att jag nämnt en gång tidigare, så spenderar jag ett antal timmar var dag lyssnandes till p1, en fantastisk radiokanal. Det finns dock ett program jag inte tål att höra, och av den anledningen rattade jag mig en dag in på ungdomskanalen p3. Jag tycker egentligen att jag fortfarande kan räkna mig till ungdom, åtminstone litegrann, men ändå har jag slutat att lyssna på p3, och får hurven av dessa tjattriga "morgonprogram" som styr etern om morgonen. Nu har det dock visat sig att alla kanalers morgonprogram inte är exakt likadana.
Ok Morgonpasset i p3 är relativt tjattrigt och stökigt, men det ÄR ofta roligt. Det är förstås den där Hanna som förgyller hela programmet enligt min mening.
Vad rolig du är Hanna. Jag gillar roliga människor.

Inga kommentarer: