måndag 2 februari 2009

Finfrämmande och kungligt kakbak.

Helgen som gick var händelserik, jag hann med både Naturhistoriska riksmuseet, Cosmonovabio och en finfin restaurang mitt i storstaden. Allt detta tack vara finfrämmande från norr. För det är ju så, att det är först när man får besök som man tar sig i kragen och njuter av det denna stad har att erbjuda. Denna gången var det syster och systerson som påhälsade.
Lite shopping hann vi också med, och jag slog äntligen slag i saken och köpte den här kron-kakformen i silikon. Viss blev det en vacker kaka! För att inte tala om vilka underverk jag kan skapa med denna form och glassmaskinen jag nyligen kommit över!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusigt ! Appropå glassmaskin...kommer du ihåg glassen med skumbanan ? :) / Sara

Matilda sa...

OM jag gör, hahaha. Kommer du ner o hälsar på så ska jag bjuda på kunglig skumbananglass!