fredag 24 juli 2009

Glass i stora lass-dags.

Trodde jag.
Igår tog jag en promenad in till stan, och plötsligt insåg jag att detta kanske var dagen. Dagen jag så länge längtat efter, då jag äntligen kunde köpa mig en sån riktig schabrak-glass i Gamla stan, som jag gått och drömt om.
Så jag gick och gick, och kände hur ivern steg i mig när jag klev in på Västerlånggatan, tillsammans med en gnutta skräck när jag såg horderna av turister.
Nå, turisterna klarade jag av, men ivern minskade och skräcken ökade ändock, när jag nått mitt mål. Det doftade ljuvt av nybakta våfflor, och disken med glassorter syntes ändlös. Och det blev på detta avstånd jag fick beundra godsakerna. För SJUTTIO spänn för en glass?? Jössesamaliabomberochgranater, där högg jag i sten.
Jag backade ut ur serveringen, ända till Medborgarplatsen, där jag köpte mig en helt vanlig mjukglass i en helt vanlig grillucka, till ett helt vanligt pris.

Inga kommentarer: