måndag 3 maj 2010

Måndag, ljuva måndag.

Vilken bra dag det är idag.
Nu har visserligen inte hela dagen passerat ännu, men än så länge känns den mycket bra.
I morse dammade jag av cykeln för första gången i år, och cyklade till jobbet. I samma stund jag slog upp dörren från cykelkällaren och möttes av solen i ansiktet och med Christian Kjellvander i öronen, överväldigades jag av lycka.
Det var väldigt härligt att cykla till jobbet denna morgon.
När jag kom fram kändes det att det var längesedan jag cyklade, men jag unnade mig en kopp kaffe och jobbade ett par timmar innan det var dags för innebandy med jobbet. Tydligen var innebandyn inställd, fick jag veta efteråt, men eftersom vi var sex stycken som hade missat detta så spelade vi ändå. Det var ett hårt pass, "länge sedan jag fick blodsmak i munnen" kom jag på under spelets gång. Nå, två förluster senare var jag fortfarande lycklig, och mör in i märgen.
Lunch, senare än vanligt. Jobba lite och så var det dags för fika.
Jag köpte en glasstrut och njöt.
Snart ska jag bege mig hemåt, med två stopp på vägen. Ett för att köpa klänningstyg vilket är njutbart det med, och det andra stoppet för att hämta upp några bra faktaböcker som jag beställt och som anlänt idag.
Ikväll ska jag baka ett nytt spännande formbröd från min nya receptbok, tillsammans med sambon.
Tadaaaa, vilken dag!

Inga kommentarer: