måndag 31 januari 2011

Kanske en staty av mig själv naturlig storlek och solitt guld

Den förra utmaningen jag hoppade på gick inte vidare värst bra. Det kändes för krystat, och vissa ämnen var så stora att jag inte kunde skriva dem bara sådär på en kvart. Så jag avbröt.
Här kommer en annan, enklare variant, som avklaras på ett inlägg. Passar bättre.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
1 msk smör eller margarin (ur Husmoderns nya handböcker - SNABBMAT till vardag och fest)
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Filten jag fick av syster i julklapp.
3. Vad var det senaste du såg på tv?
Jakten på lyckan på SvtPlay!
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.
12.30. Hon var visst bara 12.05.
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Vinden som bråkar med balkongen.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Igår kväll. Gick hem från innebandyn.
7. Vad tittade du på innan du började svara på dom här frågorna?
Jakten på lyckan på SvtPlay!
8. Vad har du på dig?
Pyjamasbyxor, en randig tröja med empiresnitt, tofflor.
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Att jag fick låna Antons hus en vecka, och att de hade en väldigt konstig toalett.
10. När skrattade du senast?
Igårkväll efter att Linus kommit hem, antagligen. Skrattar alltid när han är hemma.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Chagalls Das fliegende Pferd
, en spegel, en Romeo & Julia-tavla, en plastkatt uppsatt med häftmassa.
12. Har du sett något konstigt på sistone?
En plastkatt på väggen.
13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Den är simpel. Det är bra. Allt som gör att man slipper tänka så mycket är väl bra.
14. Vilken var den senaste film du såg?
Whos that girl, med Madonna. Men jag såg bara en halvtimme. Minns inte när jag senast såg en hel film.
15.Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En ny bil till brorsan. Kanske en staty av mig själv naturlig storlek och solitt guld. Sen är nog miljonerna slut.
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till?
Om folk inte känner till det så finns det väl en anledning. Nåja, om jag ska skriva något. Sovrumsdörren ska stå på ett visst sätt när jag ska sova. Den ska vara tillräckligt öppen för att jag snabbt ska ta mig ut om jag behöver, men inte så öppen att spöken kan ta sig in.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att vi levde hållbart med en ljus framtid.
18. Tycker du om att dansa?
Ja.
19. George Bush?
Han verkar vara en pajas. Känner honom inte personligen.
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Knert och Knertolia.
22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Har provat det kortare perioder, det skulle inte fungera permanent. Vill inte bo lägre ifrån min familj än jag redan gör.
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Den där frågan innehåller så många konstigheter att jag inte kan svara på den.
24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Tja, jag vill inte tvinga på någon något. Men Malin, Ulrika och Evelina, har ju bloggar så om de vill utmana sig är det varsågod.