torsdag 27 januari 2011

Spegel, spegel på väggen där...

...med vem ska jag dela den här?

Nåja, frågan är inte så mycket "vem" som "när" egentligen.
Jag lär dela den med min goda vän Malin... men när?
Denna fina champagne fick jag av några kollegor på jobbet när jag slog över till "3"-siffrigt.
Nu är frågan när man kan drista sig till att korka upp den... . Det dricks inte särskilt mycket alkohol i mitt hushåll, och denna vill jag öppna vid ett speciellt tillfälle.
Med risk för att låta oerhört negativ..."vad finns det att fira?".
Självklart finns det mycket. Egentligen är varje ny dag en anledning att fira. Denna fina skumpa tror jag dock att jag sparar till sommaren. Kanske till första semesterdagen?

3 kommentarer:

GeishaQ sa...

Du, jag och en filt i gräset med den där finingen. Det tror jag skarpt på.

Matilda sa...

Lövely. Mycket lövely.
Bara filten är stor och gräset kort.

Evelina sa...

Att fira semester med champagne låter väldigt klokt. Fast jag gillar inte iofs inte smaken men det skulle kännas mycket festligt att hålla ett sådant glas i handen under kvällen ändå. Andra alternativ skulle kunna vara att fira när snön försvunnit, att det är helg eller kanske en sänkt energiräkning? :-)

Åh, har ni en tegelspis i stugan? Mysigt! Jag försökte skrubba vår skitiga spis innan jag målade den men det såg inte ut att ge någon effekt. I stället nöjde jag mig med att dammsuga ovandelen och sedan måla med en matt latexfärg för väggar. Jag hoppas att det kommer att hålla bra. Lycka till med er spis!