fredag 6 maj 2011

Gohelgen!

Denna helg blir lite annorlunda från de flest andra. Från olika håll i landet kommer 4 damer varav tre som fyller 30 i år. Vi två damer som bor i värdstaden fyller också vi (har fyllt) 30 i år.
Förutom detta faktum så väntar två av de fyra inflygna gästerna barn.
Det finns alltså mycket att fira!
Vi tänker göra det på följande sätt:
Idag öppnar vi med en ansiktsbehandling på en salong i stan kl 14. Därefter äter vi middag ute någonstans. Kl 19 går vi på en dansföreställning på Dansens Hus (Gunilla Heilborn - kommer att bli råbra!). Direkt efter föreställningen knatar vi över till restaurang Cloud Nine och placerar oss i deras speciella dessertrum. Mjums... . När vi är mätta, belåtna och lagom sockerstinna beger vi oss hemåt för en god natts sömn.
Lördag är det dags för femkamp på Gröna Lund! Det blir roligt eftersom jag aldrig varit där i vuxen ålder och inte har något minna ifrån när jag var där som barn. Om vi överlever detta (jag bävar mest inför att gå spökhuset med Malin... bävar inte inför spökhuset, men just för att gå med Malin). Efter femkamp hoppar vi på tuben söderut och slappar hemma hos Malin en stund, vi hittar på något trevligt att äta, kanske grillar vi och hänger i hennes fina trädgård (kanske har jag förberett en liten aktivitet här). När klockan närmar sig sju är det dags att hoppa på tuben igen, för att infinna oss i ett karaokerum i stan! Karaoke har jag heller aldrig provat, så det kan ju bli... spännande. Även där bävar jag mest för Malin. Efter karaoken passar det så bra att min bekanta, Perka, spelar med sitt band Isobel & November på ett annat ställe i stan just denna kväll. Pallar vi så beger vi oss dit!

Finns det tid och ork så bloggar jag upp lite bilder om detta då och då under helgen.
Helgen avrundas på söndagen med en brunch på Arizona.


Inga kommentarer: