söndag 1 april 2012

Hur ska det gå?


De tre tomatfröna som jag pillade ur en tomat och sådde för några dagar sedan, mest på skoj, växer så det knakar! Igår kväll kunde man just såpass ana att de var på väg upp, nu är de nästan två centimeter långa! Jisses. Hoppas verkligen att jag har balkong på mitt nya boende.
Jag kunde ju inte låta bli... har även sått paprika, körsbärstomater, blommade krasse, luktört och basilika. Och så de åtta physialisarna som jag ska bygga en djungel med. Sen kan jag sitta där på balkongen och spana i smyg, ingen ser in, bara jag ser ut. Sitta och knapra på en tomat eller två, det här blir nog bra!

2 kommentarer:

myzpyz sa...

åh så mysigt det låter :) kanske kan man få komma o sitta på din balkong o fika o pyssla lite!
kraMyz

Matilda sa...

Det får du! Ta med stickning och machete:)