fredag 20 april 2012

Tankeövning

Jag får öva mig mycket på att kontrollera mina tankar just nu.
Som jag skrev tidigare har jag redan blivit kär igen, och det var förstås den nya lägenheten jag syftade på. Jag kom på mig själv med att inte kunna låta bli att småle för mig själv, lite pirrig och stundvis nästan rodnande över hur mycket jag tyckte om den. Precis som när man är nykär.
Nu tvingar jag mig själv att inte tänka på den alls, annars blir det för jobbigt och frustrerande. Det finns inget annat att göra än att vänta. Jag befinner mig i något av ett vakuum just nu med tillfällig bostad och med ena foten ständigt i drömmarnas land. Antagligen kommer jag att vakna ganska bryskt när jag så äntligen fått flytta och ska sova första natten i mitt nya hem. Men det ska nog gå bra.

Inga kommentarer: