torsdag 24 januari 2013

Dyra telefonkostnader

Mina telefonkostnader har skjutit i höjden. Inte för att jag ringt mycket (det vet ni som känner mig), inte för att jag sms:at, och inte heller för att jag betalat något med telefonen.
Nej, det handlar om vant-svinnet. Sedan årets början har jag slarvat bort inte mindre än två och ett halvt par vantar, på grund av att jag tar av dem när jag ska fippla med mobilen. Förbaskade pekskärm.
Det började med mina favorithandskar (som jag ju slarvat bort tidigare men fått tillbaka) som försvann på vägen hem, nyårsafton. De är för evigt borta denna gång.
Jag hittade ett par fina mohairvantar på mellandagsrean, och hann vara nöjd i ungefär tre dagar innan de försvann.
Därefter bestämde jag mig för att bestraffa mig själv lite så att jag skulle lära mig en läxa. Jag tvingade på mig mina tunna gamla trasiga fingervantar och fick icket köpa nya. Tills jag spillde en halv kaffekopp över dem (antagligen för att jag försökte fippla med telefonen samtidigt) och insåg att de inte skulle överleva en tvätt.
Då fick jag köpa nya, och ett par dagar senare hade jag slarvat bort en av dem.
Nu tror jag att enda lösningen kan vara att lägga ned mycket möda och besvär på att sticka mig ett par riktigt fina vantar, så att jag är rädd om dem sen. Men det är en riskabel plan.

Inga kommentarer: