tisdag 22 januari 2013

Tisdagskonst i Hornstull

Jag har i afton varit på en privat konstvisning i en liten etta i Hornstull.
Sonen till en åldrande konstsamlare/inramare, som råkar vara god vän till en av mina kollegor, säljer ut högvis med litografier, och vi hade turen att få komma och titta. Det bjöds till och med på vin och salta pinnar, något jag bara skojat om tidigare på dagen.
Lägenheten hade mamman i familjen köpt efter att hon fått ett arv på 16 tusen kronor. De har ägt den i ett större antal år med andra ord! Jag blev såklart avundsjuk, mest för att den var så speciellt inredd just nu, som ett galleri/atelje. Tänk att ha ett sådant litet krypin att breda ut sig på med stafflier och skisser på väggarna. Till råga på allt fanns inte någon mottagning till mobilen i lyan, som gjort för att kreativ verksamhet!

Härligt, verkligen. Jag köpte en gammal karta av Sthlm och en storktavla. Riktiga fynd.




Inga kommentarer: