tisdag 29 januari 2013

Påfyllning

Är det verkligen svartvinbärssaft som flödar genom våra vener? Nå, jag litar väl på Blodbussen som erbjöd mig denna som ersättning efter mitt bidrag.
En ganska bra affär med tanke på att jag bara gav tio droppar ungefär.
Detta blir mitt fjärde försök att bli blodgivare, den här gången går det nog.
Det talas ju mer eller mindre konstant om den akuta blodbristen i Sverige, men läser man igenom deras regler så förstår man lätt vad som bidrar till bristen. Det är inte enbart människors egoism eller lathet, det är faktiskt ganska knepigt att uppfylla alla krav.
Har du piercat dig relativt nyligen, eller tatuerat dig, så är du körd. Har du rest utanför europa det senaste halvåret så nobbas du. Har du en ny partner så får du snällt försöka igen en annan dag. Det var bara några axplock. Förutom detta kan man ha för dåligt blodvärde vilket var fallet vid mitt senaste försök. Nå! Om ett tag får jag veta om jag duger denna gång.

Inga kommentarer: