torsdag 30 januari 2014

" -VEM HAR BAKAT HAVREKAKORNA??"

Idag har jag varit på ett exklusivt homeparty med Gudrun Schyman. Ämnet var givet, jämställdhet, feminism, politik och maktstrukter. Tyvärr kommer jag inte ihåg mycket av detta på grund av sättet hon valde att inleda kvällen;
Efter att ha hämtat en kopp kaffe i köket kommer hon ut till oss och gastar "VEM HAR BAKAT HAVREKAKORNA??"
Jag sitter precis brevid henne och säger försiktigt att, det är ju jag. Hon tyckte mycket om dem.
Därefter är kvällen dimmig.

Nej skämt åsido, hon höll ett fantastisk föredrag. Kakuppskattningen var bara en bonus... .
Det var inte mycket nytt, men en uppfriskning av hur strukturerna faktiskt ser ut var mig välbehövlig. Och medlem i i Fi ska jag bli. De jobbar för många bra saker och behöver allt stöd de kan få.
Min vän Malin fick för övrigt vara Gudruns egen "lilla assistent" (G:s egna ord) under kvällen.
Tänk att det var just mig och Malin och hon skulle börja älska ikväll. Vi måtte vara fantastiska.
Malins fina syster Sandra arrangerade hela kalaset och är även hon mycket älskvärd, bör väl nämnas.




1 kommentar:

GeishaQ sa...

Ja fy vad hon älskade oss! Gudrun kommer för evigt att minnas denna kväll.