måndag 31 mars 2008

Årets dummaste dag

Det finns massor med vanliga dagar på ett år, några bättre (exempelvis helgerna) och några riktigt bra dagar(storhelger, klämdagar etc). Och så finns det en dag som, tyvärr, av någon outgrundlig anledning, genom tidevarven har förvandlats till riktigt usel.
Det är dagen som i skrivande stund lurar bakom hörnet, jag talar om.
Imorgon är det första april.
För undertecknad är lurendrejerier lurendrejerier, oavsett vilken dag det är. Jag roas inte av att få andra att känna sig dumma, och jag känner heller ingen större glädje i att själv känna mig bortgjord.
Att det skulle vara okej att luras en viss dag på året, känns som en tradition som nån högt uppsatt klant(säg en regent) skapat på två sekunder när någon (säg landets invånare) kom på att han for med osanning "...oj..jaaaojoj....men det är ju....första april idag! Då får man luras!"

Grmpff.
Tacka vet jag semmeldagen.

Inga kommentarer: