söndag 18 maj 2008

Bjurholm 2008-05-17

På vk.se står det att läsa om en sork i Bjurholm. Den stackarn hade 14 fästingar på kroppen.
Fy fan. Jag är mycket upprörd.
Detta innebär att jag måste tro min syster som påstår att fästingar existerar även i mina hemtrakter, och inte bara i Stockholm.

Detta innebär slutet för hoppet om ett drägligt liv någonstans i sverige. Åtminstone under sommarmånaderna.
Mycket upprörd.
Och jag tänker inte bevärdiga fästingarna att lägga upp en bild på en sådan. Nej knappast.

2 kommentarer:

GeishaQ sa...

Just det... redo för sommarmånaderna? Gud vad skoj jag ska ha när jag skrämmer dig.

Anonym sa...

Men snälla du. Fästingar finns det gott om i hela södra Sverige och, mer sparsamt, längs kusten upp till Umeå. Fästingarna har funnits sedan urminnes tider, de är alltså inget nytt, även om man kan tro det av tidningarnas skriverier. Fästingarna på sorken kan vara av en speciell typ som inte går på människor och som finns i hela Sverige.

Så var du fått det ifrån att "fästingar bara finns i Stockholm" verkar konstigt. I själva verket trivs inte fästingar bland asfalt och betong..