torsdag 23 oktober 2008

Wild n´ crazy

Hela denna vecka är KäraElsa gräsänka.
Detta har jag demonstrerat genom att laga massor med mat till mig själv med alla de ingredienser min sambo inte tål.

Mer crazy än så blir det inte denna gång.


Jag vill dock slå ett slag för att handla efter säsong, för att vara lite snäll med miljön. Just nu är det väl så att säga säsong för rotfrukter i sverige.

Bananer och annat smaskigt blir det ju aldrig säsong för här, men jag menar inte att man ska sluta med all exotisk frukt bara för det. Däremot kanske det är dags att börja se exotisk mat och frukt som just exotisk igen, någonting man unnar sig då och då, men inte köper på slentrian.

3 kommentarer:

Linus sa...

Men raring, jag tål visst burgare!

Matilda sa...

Men...inte en vitlöksmarinerad paprikaburgare med syltlök!

Linus sa...

Usch och fy. vilken tur jag inte behövde se det eländet!