fredag 20 november 2009

Jippie!

När man gör egen glass, får man välja smak själv...till exempel skumbanan och choklad!

Ååh det är så gott...så galet gott. Jag fick ju slicka skålen nämligen, så jag vet! Nu väntar burken i frysen, för att frysa till det sista.

I övrigt innehåller glassen
4 äggulor
1 1/4 dl socker
2dl mjölk
2dl grädde

Jag drömmer om att göra en glasstårta i tre lager, i någon av mina tjusiga sockerkaksformar, kanske den som ser ut som en prinsesskrona. Dajm, polkagris och choklad.

Ikväll blir det lugnt här hemma, imorgon drar vi till stugan för att kolla om vi får igång nån el, mäta lite för att göra ritning, och packa in alla grejer vi har med oss denna gång. Hela tre flyttkartonger fick vi ihop på vinden.
Simma lugnt. Glass är gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha skumbananer, den smaken kommer jag ihåg :) / Sara