måndag 23 november 2009

Måndagsmys.

Nyss hemkommen från jobbet.
Denna afton åkte jag för långt med tåget på väg hem. Jaja... jag satt i alla fall på rätt tåg den här gången, jag glömde bara att hoppa av. Satt och tänkte på fantastiskt smart designade luftspalter signerade Kära Elsa. Av alla saker man kan tänka på.

Idag på jobbet fick jag en Thailandsemesterlängtan. Jag är inte den som egentligen drömmer om solsemestrar så ofta, jag är ganska nöjd där jag är. Och så tänker jag väl tyvärr för mycket på miljön, vilket gör att jag undviker att flyga. Därmed försvinner några resmål... . Men idag kände jag allså en längtan efter sol och värme, palmer, blommor, varm sand, god mat, och ledighet. Jag fick då tipset av en kollega att gå in i vårt nya kopieringsrum en stund. I det lilla rummet är det nämligen väldigt just, varmt och gott.
Faktiskt så kan jag erkänna, att jag i förra veckan stod och väntade på en mastodontutskrift, stödde ambågen på bordet brevid skrivaren, och kände hur det fläktade varmt i ansiktet för varje papper den matade ut. Jag blundade till och med för några sekunder. Koh Chang.

3 kommentarer:

Pa sa...

Det går att klimatkompensera om det blir mycket flygande, miljöpartister (för all del även andra) i ledande ställning gör det.
Läste i stugan om bruksanvisning på polska, varför göra det så svårt för sig när det finns utmärkta svenska beskrivningar och med vattenfylla så borde det fungera

Anonym sa...

minska ned på utskrifterna på jobbet, det spar på miljön :)alltså ett steg närmre Thailand :)

Matilda sa...

haha, jag ska sprida det på avdelningen. "- Stoppa utskrifterna, stöd min Thailandsresa!"