måndag 9 november 2009

Vart har jag kommit?

Gäsp, och suck.
Är det trötthet, tankspriddhet eller bara allmän förvirring?
Idag klev jag på fel tåg efter jobbet, och åkte ända till slutstationen innan jag vaknade ur min dvala. Tydligen räckte det inte med att jag hörde station efter station utropas i högtalarna, som inte alls var de stationerna jag hör varje dag till och från jobbet, utan det krävdes ett "avstigning för samtliga" för att jag skulle reagera.
Och kanske det värsta är att jag inte vet vad som hände de här fem, sex, tio minutrarna. Vad tänkte jag på, var höll jag hus mentalt?
Fan, kanske en hel kvart förlorad, den kunde jag ha gjort något annat med!

Nåja, jag kom hem till slut, tjoho!
Ska väl kanske vila lite nu.

3 kommentarer:

GeishaQ sa...

Vart åkte du om jag får fråga? Hagsätra? Skarpnäck?

Matilda sa...

Alvik.

GeishaQ sa...

Haha, HELT fel håll.