onsdag 14 juli 2010

Steker kött!

...och lax....och bakar jordgubbspaj, och slänger glass...och sojakorv...och många många halvtinade prylar...
Ja är man så klantig att man inte stänger frysen ordentligt, så vaknar man upp till en massa jobb dagen efter, så är det. Speciellt när det är runt 30 grader varmt i hela lägenheten.

Min köttätande sambo är utomlands hela veckan, men jag kunde inte med att slänga gourmetfläskfilen, som trots allt bara tinat lite i kanten. Därför gör jag gourmetmatlådor till min käre, med peppriga medaljonger och gräddig svampsås. Hoppas de smakar, själv har jag ingen aning... .

Jag hade också två påsar frysta jordgubbar, men inget konserveringsmedel och ingen saftsil, så det fick bli minipajer, i mazarinformar. Man tager vad man haver? Det torde vara bättre än att slänga iallafall, tänker jag.

1 kommentar:

Ulle Bulle sa...

hahaha så bra att steka kött utan att kunna smaka... det gjorde jag när jag jobbade på socialpsyk. undrar om de tyckte det var gott...?